Elgiganten, Järfälla, 2006-01-26

Denna diskrimineringsanmälan har sänts till Handikappombudsmannen (nuvarande Diskrimineringsombudsmannen).

Diskriminerande part
eller plats för diskriminering:
Elgiganten
Webbadress:
www.elgiganten.se
Gatuadress:
Box 577
Postnummer och ort:
175 26 Järfälla
Kommun:
Järfälla
Verksamhetstyp:
Shopping
Datum för händelsen:
2006-01-26 (Anmälningsdatum: 2006-01-26)
Jag diskriminerades i egenskap av:
Besökare/kund
Den diskriminerades funktionsnedsättning:
begåvningsmässigt funktionshinder
Följden av diskrimineringen:
Annat

Beskrivning av diskrimineringen:

När man ringer till Elgigantens kundservice har dom en automatiskt telefonväxel. Rösten pratar så fort att jag och andra har svårt att hänga med och uppfatta vad den säger. Det är en massa alternativ och menyer att navigera i. Jag tycker att det borde gå att kunna komma direkt till en levande person.

Ingen påföljd har rapporterats.


Är orsaken till denna anmälan åtgärdad eller vill ni av någon annan anledning kontakta Independent Living Institute? Läs gärna vår information för verksamheter som blivit anmälda först. E-post: anmalningstjansten@independentliving.org

Vår referens:
https://anmalningstjansten.se/anmalningar/elgiganten_box__jarfalla_2006-01-26

brevTipsa om denna anmälning per e-post.

Alla dokument i ärendet finns som offentliga handlingar hos
Diskrimineringsombudsmannen
Box 4057 169 04 Solna
Besöksadress: Råsundavägen 18 169 04 Solna
Telefon: 08-120 20 700, fax: 08-120 20 800
E-post: do@do.se


Senare anmälan: ONOFF Sverige AB, Upplands Väsby 2006-01-26
Tidigare anmälan: If, Stockholm 2006-01-26