SEB – Skandinaviska Enskilda Banken, Stockholm, 2006-01-26

Denna diskrimineringsanmälan har sänts till Handikappombudsmannen (nuvarande Diskrimineringsombudsmannen).

Diskriminerande part
eller plats för diskriminering:
SEB – Skandinaviska Enskilda Banken
Webbadress:
www.seb.se
Gatuadress:
Postnummer och ort:
106 40 Stockholm
Kommun:
Stockholms stad
Verksamhetstyp:
Banker, post och försäkring
Datum för händelsen:
2006-01-26 (Anmälningsdatum: 2006-01-26)
Jag diskriminerades i egenskap av:
Besökare/kund
Den diskriminerades funktionsnedsättning:
Följden av diskrimineringen:
Annat

Beskrivning av diskrimineringen:

När man ringer till SEB:s kundservice har dom en automatiskt telefonväxel. Rösten pratar så fort att jag och andra har svårt att hänga med och uppfatta vad den säger. Det är en massa alternativ och menyer att navigera i. Jag tycker att det borde gå att kunna komma direkt till en levande person.

Anmälningstjänstens kommentar

Se även andra anmälningar mot Skandinaviska Enskilda banken.

Ingen påföljd har rapporterats.


Är orsaken till denna anmälan åtgärdad eller vill ni av någon annan anledning kontakta Independent Living Institute? Läs gärna vår information för verksamheter som blivit anmälda först. E-post: anmalningstjansten@independentliving.org

Vår referens:
https://anmalningstjansten.se/anmalningar/seb_-_skandinaviska_enskilda_banken__stockholm_2006-01-26

brevTipsa om denna anmälning per e-post.

Alla dokument i ärendet finns som offentliga handlingar hos
Diskrimineringsombudsmannen
Box 4057 169 04 Solna
Besöksadress: Råsundavägen 18 169 04 Solna
Telefon: 08-120 20 700, fax: 08-120 20 800
E-post: do@do.se


Senare anmälan: Pioneer Scandinavia AB, Trångsund 2006-01-26
Tidigare anmälan: ONOFF Sverige AB, Upplands Väsby 2006-01-26