Denna diskrimineringsanmälan har sänts till Handikappombudsmannen (nuvarande Diskrimineringsombudsmannen).
- Diskriminerande part
eller plats för diskriminering: - SEB – Skandinaviska Enskilda Banken
- Webbadress:
- www.seb.se
- Gatuadress:
- Postnummer och ort:
- 106 40 Stockholm
- Kommun:
- Stockholms stad
- Verksamhetstyp:
- Banker, post och försäkring
- Datum för händelsen:
- 2006-01-26 (Anmälningsdatum: 2006-01-26)
- Jag diskriminerades i egenskap av:
- Besökare/kund
- Den diskriminerades funktionsnedsättning:
- Följden av diskrimineringen:
- Annat
Beskrivning av diskrimineringen:
När man ringer till SEB:s kundservice har dom en automatiskt telefonväxel. Rösten pratar så fort att jag och andra har svårt att hänga med och uppfatta vad den säger. Det är en massa alternativ och menyer att navigera i. Jag tycker att det borde gå att kunna komma direkt till en levande person.
Anmälningstjänstens kommentar
Se även andra anmälningar mot Skandinaviska Enskilda banken.
Ingen påföljd har rapporterats.
Är orsaken till denna anmälan åtgärdad eller vill ni av någon annan anledning kontakta Independent Living Institute? Läs gärna vår information för verksamheter som blivit anmälda först. E-post: anmalningstjansten@independentliving.org
Vår referens:https://anmalningstjansten.se/anmalningar/seb_-_skandinaviska_enskilda_banken__stockholm_2006-01-26
Tipsa om denna anmälning per e-post.
Alla dokument i ärendet finns som offentliga handlingar hos
Diskrimineringsombudsmannen
Box 4057
169 04 Solna
Besöksadress: Råsundavägen 18
169 04 Solna
Telefon: 08-120 20 700, fax: 08-120 20 800
E-post: do@do.se
Senare anmälan: Pioneer Scandinavia AB, Trångsund 2006-01-26
Tidigare anmälan: ONOFF Sverige AB, Upplands Väsby 2006-01-26