INDISKA, Uppsala, 2008-04-26


Anmälningsdatum: 2008-04-26, Diskrimineringsdatum: 2008-04-26

För att kunna ta sig upp till Indiskas övervåning måste man använda en hiss. Hissen ligger i en gränd som är belagd med kullersten, några meter ifrån affären. Hänvisning till den saknas. Man måste alltså veta om att den finns och även be om hjälp för att öppna dörren till hissen…. Läs hela anmälan om INDISKA …

Uppsala kommun, Uppsala, 2008-04-04


Anmälningsdatum: 2008-04-06, Diskrimineringsdatum: 2008-04-04

Jag skulle besöka en handläggare på plan 6 vid enheten för stöd och service, Uppsala kommun.

Eftersom det var omöjligt att veta vilken våning som var ”plan 6” tänkte jag ta hissen. Det gick emellertid inte. Hissknapparna saknade taktil märkning (med undantag för dörröppningsknappen). Så vitt jag kunde förstå fanns heller ingen talad information via talsyntes.

Detta är extra anmärkningsvärt. Förvaltningen vänder sig specifikt till personer med funktionsnedsättning!

(Uppföljning 2009-07-13) Läs hela anmälan om Uppsala kommun …

Säkra SFS – Svensk Försäkringsservice, Uppsala, 2008-03-16


Anmälningsdatum: 2008-03-18, Diskrimineringsdatum: 2008-03-16

Nio trappor ner till ett försäkringsbolag! Jättebra om man måste dit när man har rullstol, speciellt när det ligger på källarvåningen. INGEN ramp! Måste vara Sveriges sämsta försäkringsbolag. Ofattbart om dom har några kunder. Dom får inga i rullstol i alla fall!

En kopia av anmälan har sänts till Säkra SFS – Svensk Försäkringsservice…. Läs hela anmälan om Säkra SFS – Svensk Försäkringsservice …