Resevaruhuset, Uppsala, 2007-08-18


Anmälningsdatum: 2007-08-29, Diskrimineringsdatum: 2007-08-18

Resevaruhuset har två stycken trappsteg upp till ingången. Därför kan inte jag som rullstolsburen komma in i affären.

En kopia av anmälan har sänts till:
Inga Hillgren, VD, Resevaruhuset
Bo Ingelshed, försäljningschef, Resevaruhuset
Resevaruhusets huvudkontor
Ulf Nilsson, resebyråchef, Resevaruhuset Uppsala
Resevaruhuset Uppsala Läs hela anmälan om Resevaruhuset …

O’Learys, Uppsala, 2007-08-18


Anmälningsdatum: 2007-08-30, Diskrimineringsdatum: 2007-08-18

Väldigt smal dörr för att ta sig in, ingen dörröppnare och en tröskel. Restaurangen är i flera etage. Ramp mellan etagen saknas. Detta utestänger och diskriminerar gäster som använder rullstol.

En kopia av anmälan har sänts till O’Learys Uppsala och O’Learys huvudkontor…. Läs hela anmälan om O’Learys …

Sats, Uppsala, 2007-08-18

bild på Sats, Uppsala, 2007-08-18
Anmälningsdatum: 2007-10-22,
Diskrimineringsdatum: 2007-08-18

En trappa innanför dörren gör det omöjligt för kunder som använder rullstol att ta sig in. Det utestänger och diskriminerar därmed. (Uppföljning 2008-06-03) Läs hela anmälan om Sats …

Restaurang Tzatziki, Uppsala, 2007-08-18


Anmälningsdatum: 2007-11-21, Diskrimineringsdatum: 2007-08-18

Restaurang Tzatzikis ordinarie entré har två trappor. Det finns också en annan entré på ”utsidan” – en trappa som går ner till restaurangens uteservering på sommaren, där det också går att komma in. I den trappan finns en trapphiss, men hänvisning till den saknas vid den ordinarie entrén och det är heller inte möjligt att använda hissen utan att påkalla personals hjälp…. (Uppföljning 2008-06-03) Läs hela anmälan om Restaurang Tzatziki …