Anmälningsdatum: 2006-08-07, Diskrimineringsdatum: 2006-03-05
Har stångat mitt huvud blodigt för denna sak: färdtjänst och riksfärdtjänst.
Tar upp denna enstaka händelse som exempel, men detta händer dagligen. (Uppföljning 2008-12-30) Läs hela anmälan om Färdtjänst och Riksfärdtjänst …
Anmälningsdatum: 2006-02-27, Diskrimineringsdatum: 2006-02-13
Jag hade beställt varor från Megastore.se för att hämta upp vid deras utlämningsställe på Ynglingagatan 2 (butikerna Pitch Control/Next Stop). När jag kom dit visade det sig att precis innanför dörren är det två trappsteg upp…. Läs hela anmälan om Megastore / Pitch Control / Next Stop …
Anmälningsdatum: 2006-02-17, Diskrimineringsdatum: 2006-02-10
Jag vill anmäla Göteborgs kommuns färdtjänstförvaltning till Handikappombudsmannen. Igår fick jag ett brev från Färdtjänstens information. Det innehöll ett kort med handskriven text. Jag är gravt synskadad och kan inte läsa sådan text. Om färdtjänstens information hade skickat en maskinskriven text istället hade jag kunnat skanna in den i datorn och läsa den med hjälp av mina hjälpmedelsprogram…. (Uppföljning 2006-08-16) Läs hela anmälan om Göteborgs kommuns färdtjänstförvaltning …
Anmälningsdatum: 2006-02-09, Diskrimineringsdatum: 2006-02-08
Jag var på Postcentret i Bergshamra, Solna, igår och skulle skicka ett paket. Eftersom jag har läs- och skrivsvårigheter kan jag inte fylla i deras blanketter. Jag bad kassörskan om hjälp, men hon sa på ett otrevligt sätt att det var mycket kunder och att hon inte hade tid…. Läs hela anmälan om Postcenter Bergshamra torg …
Anmälningsdatum: 2006-01-26, Diskrimineringsdatum: 2006-01-26
Jag har köpt en inspelningsbar DVD av märket Pioneer. Bruksanvisningen är för krångligt skriven för att jag och andra ska kunna ta del av och använda den. Läs hela anmälan om Pioneer Scandinavia AB …
Anmälningsdatum: 2006-01-26, Diskrimineringsdatum: 2006-01-26
När man ringer till SEB:s kundservice har dom en automatiskt telefonväxel. Rösten pratar så fort att jag och andra har svårt att hänga med och uppfatta vad den säger. Läs hela anmälan om SEB – Skandinaviska Enskilda Banken …
Anmälningsdatum: 2006-01-26, Diskrimineringsdatum: 2006-01-26
När man ringer till ONOFF:s kundservice har dom en automatiskt telefonväxel. Rösten pratar så fort att jag och andra har svårt att hänga med och uppfatta vad den säger. Läs hela anmälan om ONOFF Sverige AB …
Anmälningsdatum: 2006-01-26, Diskrimineringsdatum: 2006-01-26
När man ringer till Elgigantens kundservice har dom en automatiskt telefonväxel. Rösten pratar så fort att jag och andra har svårt att hänga med och uppfatta vad den säger. Läs hela anmälan om Elgiganten …
Anmälningsdatum: 2006-01-26, Diskrimineringsdatum: 2006-01-26
Jag har en försäkring hos If med ett så kallat ”oturstillägg”. Försäkringsvillkoren är dock så krångligt skrivna att jag och andra har svårt att ta till oss dom. Jag skulle önska att villkoren fanns i en lättläst version. Som det är nu känner jag mig diskriminerad.
När man ringer till If har dom en automatisk växel som är krånglig för mig att komma fram i…. Läs hela anmälan om If …
Anmälningsdatum: 2006-02-21, Diskrimineringsdatum: 2006-01-25
För första gången sedan Boverkets föreskrifter om enkelt avhjälpta hinder började gälla 1/12 2003 besökte jag dagen ovan Skattekontoret, som också delar lokaler med Kronofogdemyndigheten. Åtgärdat Läs hela anmälan om Skattekontoret / Kronofogdemyndigheten …